KolAK47 – Intervju

10620390_175357522634478_4215973997865185302_o

Zoveš se KolAK47, zašto taj nadimak?

 Odgovor je jako jednostavan i bez previše simbolike. Prezivam se Kolak, a zadnja 2 slova predstavljaju kalaš. Pa sam uz prezime samo dodao i 47 i eto. Ima još jedan razlog zašto to ime ali nije za javnost 😉

Radiš li solo na kakvom mixtejpu i albumu?

U nedavnoj prošlosti bilo je nekoliko planova ali sve je propalo u vezi tih mixtape-ova jer nisam imao previše vremena za te projekte. Možda jednom drugom prilikom. Sad smo završili kompletni ONI materijal i surađujem sa nekoliko izvođača iz Hrvatske. Radi se i na pripremama za mogući novi Skunk album ali o tome kasnije

Kada si se krenuo baviti beatovima i zašto?

Počeo sam u srednjoj školi kad sam upoznao Jantara i njegov rad. Sviđao mi se taj stil sirovog rapa pa sam odlučio napraviti nešto slično tome.

Tvoji beatovi proizvode surov zvuk koji nije za svakoga. Opiši nam svoj rad kad radiš svoja djela

Teško je opisivati proces jer nemam neki sistem/ritual kod procesa beatmakinga. Ideja je najbitnija i sve dolazi uz to. Malo mirodija, druženje, kopanje po pločama i sve se kasnije poklopi. Počinjem od skica, a kasnije ako se nekome svidi razradim to u kompletni beat.

 Producirao si dosta stvari na albumu SVETIŠTE SVINJA I CIJELI SKUNK. Donio si novi zvuk na ove prostore, koja je tajna u tvojem uspjehu?

Nema tajne. Nema ni nekog uspjeha. To je sve prvobitno hobi i zabava. Zvuk je kombinacija ostalih stilova koji su utjecali na mene i moj rad, koji meni super zvuče i leže pa zbog toga niti ne smatram da sam isfurao nešto novo. Kao i svi ostali beatmakeri.

Koji pribor koristiš kad radiš beatove?

Srebrni. Žlice i vilice, a ponekad mamine lonce za drumove 🙂 MPC 5000, Dbx 166 overeasy, Focusrite Saffire PRO 24,Vestax PDX-a1, Akai S900 i završna faza se odvija u Acid-u 7.0

 Što si koristio od opreme na početku svojih radova?

Koristio sam uglavnom software. Razni programi kao što su Reason 3.0, Acid, Cool edit i slično

 Koliko si se praksao da stvoriš svoje remek djelo i da ga preneš drugima?

Pa nikad nisam stvorio remek djelo. Nikad se niti nisam trudio da prenesem nekome svoj sound i slično. Imam ljude za koje radim to i za koje imam volju, a da se nekome ufuravam sa beatovima mi je zadnje na listi. Prije sam smatrao da se treba probijati, ali danas vidim da je meni osobno draži rad potpuno kontra od toga.

Imaš li producente zbog kojih si krenuo raditi to što radiš i koji su?

Krenuo sam se zabavljati prvobitno zbog Jantara i najviše utjecaja su imale njegove beatmaking tehnike. Znali smo se družiti kad je Jan radio beatove pa sam malo po malo dobivao neke osnove i nastavio dalje u sličnom “tonu”. Uzora imam dosta, ali izdvojio bih nekoliko njih kao najvažnije. Dj Premier, J-zone, Al’Tarba, 7L, Necro. Ima ih još stvarno puno , ali to su neki koji su najviše utjecali na mene i moj rad.

 Što mora imati svaki beatmaker koji želi da napravi unikatni instrumental?

Ne znam, uši možda? Funkcionalne uši za početak hehe. Ali ako moram odgovoriti na to pitanje, rekao bih volju i strpljenje.

Koju vrstu glazbe najčešće sempliraš?  Možeš dati par primjera.

Sempliram svašta. Uglavnom soundtrackove iz 50ih,60ih i 70ih godina. Iz raznih horror,sci-fi filmova pa čak iz tom & jerry crtića. U zadnje vrijeme sve ovisi o odabiru vinyla i ponudi na koju naletim. Može se svašta iskopati zanimljivo.

Prije su semplirali old skul soundtrackove od filmova, ima li još toga?

Kao što sam odgovorio u prijašnjem pitanju. Ima toga da. Bar u mom slučaju. U to je vrijeme bio sasvim drugačiji pristup glazbi za filmove i nije bilo toliko orkestralnih elemenata kao danas. Stariji filmovi su imali puno više izraženiji “identitet” u zvuku i zbog toga se moglo iskopati puno više materijala. Danas je sve veoma slično pa je zbog toga i teže raditi sa novim ostovima. Normalno nije sve stvar u filmskoj glazbi. Slično je i sa današnjom pop glazbom i ostalim žanrovima.

Par riječi za one što su krenuli raditi beatove i za one koji žele da se uključe u taj svijet.

Pa ne znam što bih im mogao preporučiti ali najbitnija je jedna stvar. Edukacija. U smislu preslušavanja svih vrsta glazbe ali prvobitno repa i važnih izdanja kroz povijest. To su temelji za repere i beatmakere.

Hip-Hop Vijesti na Facebooku

Komentiraj