Rade Ulica – Intervju

Hip-Hop Vijesti na Facebooku

Odakle potječe nadimak Rade Ulica (Street)?

Zovem se Luka Radić. Jasno, cijeli život zvali su me Radić. Radić je eventualno postao Radar, a Radar Rade Ulica. Nije to neka priča.

Kada je nastao Rade Ulica i koliko već snima?

High5 je isprva nastao kao ZgRhymes negdje u sedmom razredu osnovne, znači negdje 2003. godine. Riđi i ja znamo se od početka, Hladni živi u istoj zgradi kao i on, a Snajper se pridružio u petom osnovne. Kasnije je, negdje u srednjoj školi, dolaskom Žuge, nastao High5. Recimo da se radi o nekoj 2008. godini, al to stvarno nisam siguran i stvarno mi nije važno. Samo ime Rade Ulica je, ako se dobro sjećam, provalio Riđi Riđ u pjesmi „Gdje je Seiwerth?“ (Snajper Naci) koju smo snimali jedno ljeto kod njega u Primoštenu. Recimo da se tu pak radi o nekoj 2011. godini, al to sam sasvim sigurno promašio. Prve pjesme smo kao ZgRhymes snimali na USB mikrofon od neke PS2 rap karaoke igrice, a zatim u Rhyme Time studiju. Kao High5 novce smo ostavljali u AndreiMusic i u Soundcage studiju, da bismo danas imali našu sasvim nezavisnu TR33Z produkciju i naš triestristrudio.

Svatko je prošao nešto da dođe do nečega… Što si sve prošao da dođeš na ovo mjesto?

Bilo je stvarno svega, osobito po forumima gdje je rap u Hrvatskoj neko vrijeme jedino i živio. Stvarno je trebalo puno samostalnog učenja, što materijalnog, što nematerijalnog ulaganja, preslušavanja svih i svega, traženja, itd. Mislim, ovo mjesto gdje smo mi sada i način na koji smo došli do ovdje zapravo i nije ništa drugačiji od načina na koji smo radili u recimo 2008. godini, samo je moment za nas ispravan. Mi smo prvenstveno prijatelji, a ovo je samo hobi, uvijek je bio i uvijek će biti. I onda kada znaš što radiš, zašto to radiš i koliko si spreman dati sebe za to, stvari same od sebe dođu na svoje mjesto. Drugim riječima, nismo imali pojma da ćemo biti poznati tj. doći na ovo mjesto kada smo snimali „triestri EP“, već smo samo stvari radili iz zdravih motiva na jedan organiziran, promišljen i zabavan način, okruženi prijateljima, rakijom i skankom. I tako bih preporučio svima da rade umjesto da se osvrću na sve i svakoga.

Vidio sam da imaš stvari iz 2007, to je vrijeme kad si radio klasični rap? Što nam možeš reći o tom vremenu?

Za početak, ne volim razlikovanja na razini klasični, newschool, oldschool i sl. jer to stvara puno dublji problem. I to nije samo problem glazbe, već je puno širi društveni problem, ali nećemo sad o tome. U to vrijeme se jednostavno repalo na takve matrice, takve matrice sam radio jer se tako repalo i tako smo snimali jer se tako snimalo. Čak smo i u to vrijeme bili za nijansu drugačiji od većine ponuđenoga i već se tada govorilo da imamo „ono nešto“.Mi i dan danas pokrivamo sve podžanrove i stilove, neki ljudi su toga svjesni, neki odbijaju shvatiti iz kojekakvih privatnih razloga. Zapravo, kada stvarno sagledaš stvari, naš „triestri EP“ ima 5 pjesama koje bi bez puno diskusije mogle biti kategorizirane kao oldschool, a samo 2 koje su trap. Da radimo neke dublje podjele bilo bi sitnih razlika u brojkama i podjeli, ali poanta rečenog je u tome da što god da netko ima za reći o nama, mi i dalje svejedno radimo kvalitetan rap. Meni je rap-rap, ništa više i ništa manje, i za mene se nije nimalo promijenio u svojoj esenciji u koju sam zaljubljen.  I to ti mogu reći o tom vremenu, radili smo kvalitetno tada, radimo i sada, radit ćemo i dalje. Zato što radimo bez predrasuda, radimo po osjećaju i radimo svakodnevno.

Imaš li solo projekte, itd..?

Nemam, nisam solo reper, teško sam i feat. MC.

Do sada nisam osjetio da sam kao MC dovoljno jak za solo projekt. To je ogroman posao i skidam kapu svima koji to mogu. Pišem tekstove od 16 stihova i to je to što ja radim. Više-manje radim isključivo s triestri bandom, u zadnje vrijeme čak i to teško s obzirom na svu produkciju koju obavljam, pravi posao i „pravi“ život. Generalno, vidim sebe samo kao mali dio puno veće slike i zadovoljan sam time gdje sam i što smo učinili za rap u Hrvatskoj, osobito u Zagrebu. Neki će reći da nije puno, ali zbilja je teško prenijeti koliko je posla iza svake pjesme koja izađe van ili koliko je pjesama koje nisu izašle i neće, a uložen je jednak trud u njih. Teško je prenijeti ljudima da smo grupa koja, iako sada regionalno poznata, ne uzima veliki honorar, ne traži puno, ne guramo nos gdje mu nije mjesto, itd. Hvala svima koji to vide bez da se objašnjava jer zbilja nije potrebno.

…svaki vers za(kopan) ko Fran Krstofran(kopan)… Ovdje se vidi jebački skill kao Mc koji se igra riječima, napišeš koju multi-rimu i ako imaš jeben vokal i još ubaciš riječi kao što su FLEKSAM. Za one koji ne znaju što je to fleksam?  fleksam na ramenu mi Aslan, ponovi pouke u basnama – Doobie.

Sav sleng kojeg isfuramo je, kao što je uvijek i bilo, ili neka naša interna zajebancija ili čisti blejzonix. Zapravo ni ne radimo ništa toliko revolucionarno ako mene pitaš.

Izbaciš neke nove riječi na trakama, neki novi sleng što slušatelju postaje zanimljivije čuti za riječ koju nije prije čuo, ili ju je čuo u Amer Rapu.Ali drugačije je čuti na našem jeziku. Zanimljiva moć izražaja. Kako si došao do toga?

Jednostavno je zabavno raditi i tražiti nešto novo. Osobito ako slušaš rap/trap, barem tu ništa nikad nije isto. Neki atributi repa dobivaju na značaju s vremenom i pokušavamo to primijeniti na našu glazbu.

…rade ulic iz visoke petic, vers ubim, ubim kao luku ritz… Mogao sam primjetit da su to brutalne dve lajne koje izražavaju ubijanje na pjesama ili rokanje. Izrazio si se kao svaki umjetnik u tom trenutku. Imao si problema radi te lajne VERS UBIM kao …. ?

Da, bilo je problema, osobito kako je pjesma dobivala na značaju. To je još jedan slučaj gdje nismo imali pojma da ćemo biti poznati, isto kao i onaj moment kojeg ljudi vole zvat „diss na Tilena“ na pjesmi „Versace“. Kog boli kurac za Tilena. Pazi, nije ni u vokalu, ni u back vokalu, nego je u ad libu. Onda znaš koliko je važan bio za stvar i koliko je stvar o njemu. Luka Ritz se jednako tako slučajno dogodio kao dio tvrde linije. To što se dečku dogodilo je ništa drugo nego tragedija i tako nešto nikada ne bih ismijavao, spreman sam se ispričavati ako je potrebno, ali samo osobama koje je to stvarno moglo povrijediti. Ali realno, dobar rap je uvijek bio konkretan i tvrd.

Kako je nastala pjesma Cheez?

A bili smo doma i eto.. Šta da ti kažem.. Isto kao i svaka druga pjesma, iz henganja, iz droge, alkohola, šta ja znam. Ideja je Žugina, ako se dobro sjećam.

Dakle, koristiš sve elemente kao RIL REP i s tim još zvučiš.  Produkcijski, lirički, vokalno – koja je razlika između trap rapa i boom bapa?

Po meni stvarno nema puno razlika, osim u zvuku matrice i tematici/motivima. I onda i sada postojali su iznimno jaki i slabiji liričari, vokalno jači i slabiji MC-ji, itd. Ne razumijem to redovno naglašavanje razlika i zaobilaženje sličnosti koje rap nekad i rap sada imaju. Činjenica je da se sve stvari mijenjaju s vremenom i svatko bi si stvarno trebao moći dopustiti jednako uživanje u recimo „33 banda“ i „Cheez“, osobito ako si može dopustiti reći da voli rap. Nepobitno se radi o dvije dobre pjesme, isti MC je sudjelovao u izradi obje i začetnik je ideje za stvar, razlike su stilske, a rap je dokazivao kvalitetan.

Kako si ušao u trap rap i tko je bio zaslužan za to?

Pojma nemam. Ušao sam u to jer je zvučalo kao dobra ideja. Isto tako sada isprobavamo tu i tamo autotune da isfuramo Future ili YoungLean zvuk. Meni je zbilja svejedno kako će to ljudi zvati na kraju kad znam da ću ionako dobiti sve što trebam kao individua od repa dok uopće pričamo o novoj ideji, stilu, pjesmi, isfuravanju, slengu, itd. Za mene je to jako jednostavno.

Radiš li beatove i koliko si napravio beatova za High5?

Kao TR33Z (www.soundcloud.com/tr33zmusic) radimo produkciju beatova i vokala za triestri bandu i ostale zainteresirane. Ljudi se jave, mi razmislimo pa prihvaćamo ili odbijamo posao. High5 repa na naše beatove i sve se snima u našem studiju. U jednom momentu smo odlučili da ne želimo ovisiti o bilo kome i od tada to tako radimo. TR33Z smo Hladni, Denz (De Niss) i ja, iako u triestri bandi ima još nekoliko producenata. Ne znam koliko sam beatova napravio za High5 osobno, ali svi beatovi koji nisu s neta, a repali smo na njih, su naši.

Shoot Aut za L-(i)EMBI CRNAC I NOVINARKU.. RADE, Shoot Out za …. ?

Haha zove se iembi crnac, veliko početno slovo u imenu pjesme i to, znam, znam, lako se zbune ljudi. Šadaut Kuku$ Klan, Bore Balboa, Žulepanesudefu – to su moja braća. Šadaut za FLS, Đamiju, Ilic’ – to je moja triestri banda. Šadaut Kiši Metaka, šadaut mom čovjeku Toxari! Šadaut Zvone Pušić, spasio si rap dok si zaradio paricu, svaka čast! I brijem da je to to! Sretna 2015. svima i vidimo se 30.1.2015. u Tvornici Kulture!

 

Komentiraj